pátek 9. listopadu 2012

Domácí paštika z kachních či kuřecích jater

Výrobu vlastní paštiky jsem hodně dlouho zvažovala, neboť jsem vlastně vůbec netušila, jak se má paštika správně připravit. Měla jsem povědomí o tom, že se směs rozmělněného maso, koření a dalšího za syrova vkládá do formy a peče v troubě, pak jsem ale po čase pátrání zjistila, že je možný i jiný postup, pro mně zdaleka jednodušší, tzn., de facto z hotového pokrmu připravit samotnou paštiku. Prohledala a vyzkoušela jsem řadu receptů a nakonec si nakombinovala svůj vlastní, který určitě nebude "košér", ale mně a mým strávníkům vyhovuje. Proto opět ingredience uvádím bez gramáže či množství, protože všeho je použito tak nějak přiměřeně.


300 g - 400g kachních či kuřecích jater
sádlo
šalotka (podle velikosti, ty malé orčitě dvě tři)
rozmarýn
tyminán
bobkový list
sůl+pepř
brandy
portské víno
máslo
smetana
brusinky
nasekané loupané mandle

Kuřecí játra omyjeme, odbĺaníme, naložíme do brandy či portského, nejlépe přes noc. Na sádle, nejlépe kachním, zvlášť když používáte játra kuřecí, orestujete nadrobno nakrájenou šalotku, ale jen tak,aby změkla, přidejte tak jednu snítku rozmarýnu, tři tymiánu a jeden bobkový list, vše vcelku, budete pak vyndavat. Zalijte koňakem a portským a nechtě odpařit. Pak orestujte důkladně játra, osolte, opepřete.

 Do horké směsi nakrájejte tak 50-70g tuhého másla, cca 100 ml smetany a rozmixujte tyčovým mixérem (míry jsou opravdu odhadem, záleží na hustotě směsi) a pak to celé ještě propasírujte přes sítko. Do takto připravené paštiky vmíchejte brusinky a mandle a dejte vychladit. Krásně se natírá, zejména pak na doma připravené bagetky :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat